Pozycjonowanie

Czas jaki jest potrzebny na uzyskanie efektów pozycjonowania uzależniony jest od wieku domeny, rodzaju frazy, jej konkurencyjności itp. Każdy klient powinien zdawać sobie sprawę, że pozycjonowanie jest procesem długotrwałym. Efekty pozycjonowania dla fraz lokalnych można osiągnąć już po kilku dniach od podpisania umowy, natomiast dla fraz o dużej konkurencyjności czas oczekiwania może wynosić od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy.

Pozycjonowanie jest działaniem mającym na celu takie zoptymalizowanie i wypromowanie strony by znalazła się ona po wpisaniu w wyszukiwarce pozycjonowanego hasła jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, oraz utrzymywała tą wysoką pozycję jak najdłużej

Pozycjonowanie jest formą reklamy i promocji. Na stronę firmową która nigdy nie była pozycjonowana wejdą tylko klienci którzy dowiedzieli się o niej z wizytówki, z reklamy umieszczonej w gazecie lub na billboardzie, ewentualnie od znajomego lub z polecenia innego kontrahenta.

Natomiast stronę wypozycjonowaną na określone hasła odwiedzą również osoby które poszukują firmy wpisując w wyszukiwarce hasła związane z naszą branżą. Nie muszą oni wiedzieć o istnieniu naszej firmy, nie muszą znać jej nazwy, wystarczy że nasza strona będzie wysoko wypozycjonowana na określone słowa związane z jej ofertą.

Pozycjonowanie jest jedną z najskuteczniejszych metod zdobycia nowych klientów i promocji własnej strony ponieważ ponad 80% ruchu w polskim internecie generują wyszukiwarki internetowe. Pozycjonowanie, w odróżnieniu od kampanii wizerunkowych, gdzie celowe jest korzystanie z bannerów, nastawione jest na zdobycie klienta aktywnie poszukującego z góry określonej usługi, z zamiarem skorzystania z niej. Przekłada się to na wysoką konwersję. Dlatego wizyta osoby, która aktywnie poszukuje produktu w wyszukiwarkach jest szczególnie cenna i tak ważna dla zwiększenia sprzedaży.

 

Nie. Z uwagi na konkurencję, należy ciągle pracować nad osiąganiem lepszych wyników. Nawet po pojawieniu się na 1 miejscu w wynikach wyszukiwania należy dbać o utrzymanie pozycji w rankingu. Zaprzestanie pozycjonowania skutkuje spadkiem na dalsze pozycje. Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach to ciągły proces wymagający sporego nakładu pracy i czasu. Nie istnieje jednorazowy sposób zapewnienia sobie wysokich pozycji na stałe.

Zdobycie pozycji w rankingu wyników to zaledwie początek. Kolejnym etapem jest jej utrzymanie lub poprawienie. Codziennie do wyszukiwarki zgłaszają się nowe strony www. Pojawia się konkurencja, która też chce być wysoko i pracuje nad tym, by poprawić swoją pozycję. Dodatkowo co jakiś czas wyszukiwarki zmieniają algorytmy oceniania stron i tworzenia rankingu. Skuteczne do tej pory metody przestają działać i trzeba poszukiwać nowych. W związku z tym pozycjonowanie nie jest zabiegiem jednorazowym i wymaga długofalowego działania. Uzyskanie wysokiej pozycji nie jest jednoznacze z utrzymaniem się na niej przez długi okres czasu - trzeba cały czas nad tym pracować.

To wszystko sprawia, że aby zachować miejsce w czołówce wyników należy cały czas prowadzić prace związane z pozycjonowaniem serwisu. Inaczej zostaniemy wyprzedzeni przez innych, a wysokie pozycje okażą się jednorazowym i krótkotrwałym sukcesem.

Najlepsze miejsca w wyszukiwarkach zajmują strony www, którym dotarcie tam zajęło wiele miesięcy i dużo pracy. Strony te stale muszą pracować, żeby utrzymać wysokie pozycje. Same wyszukiwarki również słabo oceniają nowe witryny. Najlepszy sposób to rozłożone w czasie zdobywanie pozycji, ponieważ wyniki zdobywane długofalowo są najtrwalsze.

Pierwsze efekty w postaci przesuwania się strony w górę w wynikach wyszukiwania można zaobserwować już po tygodniu. Końcowy cel w postaci znalezienia się strony w pierwszej dziesiątce wyników zazwyczaj jest osiągany w okresie od dwóch do sześciu miesięcy. Czas ten jest zależny od reprezentowanej przez Państwa branży, doboru fraz kluczowych i ich popularności wśród bezpośredniej konkurencji.

Osoba pozycjonująca stronę dysponuje wiedzą i narzędziami służącymi do badania popularności określonych wyrażeń kluczowych w internecie. Dzięki temu Państwa serwisy pozycjonowane są pod optymalne słowa.

 
Nasze strony używają plików „cookies” m.in. w celu zapamiętywania ustawień i lepszego świadczenia usług. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że pliki te będą umieszczane w Twoim urządzeniu. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.