AdWords

Nie. Słowo kluczowe w dopasowaniu dokładnym ma taki sam wynik jakości jak te same słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym.

Nie. Wynikami organicznymi i wynikami sponsorowanymi zarządzają zupełnie inne, całkowicie niezależne od siebie, algorytmy.

Dla przypomnienia:
Ranking reklamy kierowanej na słowa kluczowe w Sieci Wyszukiwania, czyli zmienna decydująca o pozycji reklamy w wynikach sponsorowanych ma postać:

Ranking = MaxCPC x Wynik Jakości

W przypadku tego Wyniku jakości, który jest brany do ustalania Rankingu reklamy, a tym samym, pozycji reklamy jakość strony docelowej nie jest brana pod uwagę.

Rodzaj dopasowania słowa kluczowego nie ma wpływu na jego wynik jakości. Można rozważyć posiadanie tych samych słów kluczowych w różnych dopasowaniach w sytuacji, kiedy optymalizujemy kampanię AdWords dla konwersji. Te samo słowo kluczowe może mieć różny wskaźnik konwersji w zależności od rodzaju dopasowania.

W takiej sytuacji możemy np. podać wyższą stawkę dla danego słowa w dopasowaniu dokładnym, a niższą w dopasowaniu przybliżonym. Lub też odwrotnie jeżeli tak wynika z naszych analiz (tzn. jak słowo kluczowe w dopasowaniu dokładnym słabiej konweruje niż te samo słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym).

Nasze strony używają plików „cookies” m.in. w celu zapamiętywania ustawień i lepszego świadczenia usług. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że pliki te będą umieszczane w Twoim urządzeniu. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.