Facebook Ads

Nie ma. Można przeznaczyć na reklamę od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych, w zależności od potrzeb i możliwości. Dobra firma marketingowa zajmie się opracowaniem na koniec kampanii raportu efektywności, który pozwala ocenić efekty z kampanii i podjąć decyzję, czy zrobić następną. Ponieważ czas od nawiązania kontaktu z odpowiednią firmą do uruchomienia kampanii wynosić może nawet tak krótko jak jeden dzień, a czas trwania kampanii można również ustalić np. na kilka dni to można bezpiecznie wypróbować reklamę na Facebooku bez ponoszenia dużych kosztów i bardzo szybko wprowadzać ulepszenia prowadzące do lepszych efektów.

Reklama na Facebooku może być targetowana na określoną grupę docelową. Oznacza to, że tylko osoby z tej grupy widzą reklamę. Dobrze dobrana grupa docelowa powoduje, że reklama trafia do grupy najbardziej zainteresowanych nią osób, dzięki czemu budżet reklamowy jest optymalnie wykorzystywany. Reklamę na Facebooku można stargetować według wieku, miejsca zamieszkania, zainteresowań, płci, statusu związku, wykształcenia i innych parametrów zależnych od kampanii.

Reklama na Facebooku może służyć m.in. do promocji kuponów rabatowych, konkursów, stron internetowych, fanpage’y, sklepów internetowych, konkretnych produktów, czy wydarzenia.

Należy dobrać odpowiednią grupę docelową, ustalić odpowiedni budżet. Następnie wybrać stronę, która ma być promowana. Najlepiej, żeby była ona przeznaczona konkretnie do reklamy (landing-page) i oferowała określoną korzyść dla odbiorców reklamy. Reklama nie może wprowadzać w błąd odbiorcy i powinna zawierać przykuwającą uwagę grafikę i tytuł, oraz opis, które razem w kompletny sposób pozwolą odbiorcy zdecydować czy określona oferta czy informacja jest dla niego, czy też nie. Oczywiście należy też zaciekawić odbiorcę na tyle, aby, jeśli jest zainteresowany, zdecydował się dowiedzieć więcej.

Grupę docelową można ustalić na bazie poprzednich klientów, osób zainteresowanych ofertą czy też danych statystycznych z różnych źródeł. Można ustalić ją samemu, albo zrobi to dobra firma zajmująca się marketingiem internetowym.

Wynika to z kilku czynników. Po pierwsze jest wciąż mało specjalistów, którzy potrafią przygotować dobrą reklamę na Facebooka, która musi dobrze współgrać ze społecznościowym charakterem serwisu i zachowaniami internautów podczas pobytu na nim. Po drugie wciąż trudno ocenić bezpośredni wpływ marketingu społecznościowego na sprzedaż. Jest to dziedzina, którą rozwijają największe firmy na świecie. Niemniej, badania wykazują, że reklama na Facebooku sprzedaje.

Owszem, warto. Dlatego, że to nie jest jeszcze tak popularny środek reklamy jak inne, tradycyjne, gdzie reklamują się firmy konkurencyjne. Pozwoli to dotrzeć do klientów nową drogą po dosyć konkurencyjnych cenach.

Nie jest to konieczne, aczkolwiek jest pożądane w ramach prowadzenia szerszej promocji na Facebooku.

Facebook oferuje narzędzie do mierzenia konwersji. Jednak o wiele lepiej jest stosować narzędzie statystyczne takie jak Google Analytics. Odpowiednia konfiguracja pozwala zmierzyć ile osób z reklamy na Facebooku otwiera formularz kontaktowy na stronie, zamawia towar, czy też usługę. nasza agencja pomoże w konfiguracji statystyk pod kątem reklamy Facebook.

Nasze strony używają plików „cookies” m.in. w celu zapamiętywania ustawień i lepszego świadczenia usług. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że pliki te będą umieszczane w Twoim urządzeniu. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.