Dlaczego warto pozycjonować stronę?
Pozycjonowanie jest formą reklamy i promocji. Na stronę firmową która nigdy nie była pozycjonowana wejdą tylko klienci którzy dowiedzieli się o niej z wizytówki, z reklamy umieszczonej w gazecie lub na billboardzie, ewentualnie od znajomego lub z polecenia innego kontrahenta.
Natomiast stronę wypozycjonowaną na określone hasła odwiedzą również osoby które poszukują firmy wpisując w wyszukiwarce hasła związane z naszą branżą. Nie muszą oni wiedzieć o istnieniu naszej firmy, nie muszą znać jej nazwy, wystarczy że nasza strona będzie wysoko wypozycjonowana na określone słowa związane z jej ofertą.
Pozycjonowanie jest jedną z najskuteczniejszych metod zdobycia nowych klientów i promocji własnej strony ponieważ ponad 80% ruchu w polskim internecie generują wyszukiwarki internetowe. Pozycjonowanie, w odróżnieniu od kampanii wizerunkowych, gdzie celowe jest korzystanie z bannerów, nastawione jest na zdobycie klienta aktywnie poszukującego z góry określonej usługi, z zamiarem skorzystania z niej. Przekłada się to na wysoką konwersję. Dlatego wizyta osoby, która aktywnie poszukuje produktu w wyszukiwarkach jest szczególnie cenna i tak ważna dla zwiększenia sprzedaży.